2012. február 14., kedd

Kreatív Konyha lakáshiteleseknek 2.

A múlt héten főztem cukorborsó-főzeléket fasírt golyókkal, túrós mácsikot, és hétvégére kifogytam az ötletekből. Feltettem kedvesemnek a nagy kérdést, mit főzzek hétvégén? Nagy meglepetésemre azonnal rávágta: Sárgaborsó főzeléket.

Hát íme:

500 g sárgaborsó áztatva 1,5 órát
kevés olaj
1 evőkanál liszt
1 kiskanál pirospaprika
3 gerezd fokhagyma

3 vöröshagyma karikára vágva
liszt (vagy pirospaprikás liszt, vagy zsemlemorzsa, vagy burgonyapehely, vagy semmi) amibe belehempergetem a karikákat
olaj a kisütéshez

A borsót áztatás után hideg vízben tettem fel főzni. Megsóztam, majd kb. 1 óra múlva mikor már kezdett szétfőni, berántottam pirospaprikás rántással. Apróra vágott fokhagymával ízesítettem. Eredetileg a rántásba kellett volna  a hagyma, de az események túl gyorsan történtek és hogy ne égjen le a rántás, inkább belekerült a borsóba, és utánaugrott a fokhagyma is.
A hagymakarikákat feltétként kisütöttem forró olajban. Még a busa-quiche készítésekor, a nagyobb busa-darabokat paprikás lisztben forgattam meg és úgy sütöttem ki. Csakhogy maradt paprikás-liszt, amit nem dobtam el, hanem a hagymakarikákat ebbe hempergettem bele és így sütöttem édes-ropogósra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése