2014. október 22., szerda

Vaníliás keksz


Ezt a sütit az első babazsúron ettem, nekem is és a lányomnak is az első volt. Sőt még apának is az lett volna, ha ő nem dolgozik akkor. Az anyuka is imád alkotni a konyhában láthatjátok is a műveit a Gasztromankó oldalon.
Hát igen, ezt a sütit margarinnal készítettem. Nem vagyok büszke rá. Leszámítva, hogy majdnem műanyaggal készült, igazán fincsi lett. Tényleg. (a margarin 1 molekulában tér el a műanyagtól).

Hozzávalók:
25 dkg margarin (ha van rá lehetőség inkább a vajat javasolnám)
12 dkg cukor
2 zacskó vaníliás cukor
25 dkg liszt 
1/2 zacskó sütőpor

A puha margarinnal kikeverem a cukrokat, majd hozzákeverem a sütőporos lisztet. Eredetileg habzsákból kellett volna kinyomni kis karikákat, de annyira sűrű a massza, hogy nekem elszakadt a habzsák zsákja. :( Mondjuk, ilyen 1-szer használatos volt. Így inkább szalámi alakúra sodortam, kicsit hűtibe száműztem, csak hogy könnyen szelhető legyen, és korongokat vágva, sütőpapíros tepsin sütöttem. Elterül rendesen, és nekem nagyon édes is lett, de eltelt egy hét, és még mindig ropogós.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése