2014. október 13., hétfő

Baconbe csavart csirkemáj puliszkával

Nálunk minden ősszel van egy kis bográcsozás a lakótelepen. Lehet kóstolgatni is.
Sőt még versenyeznek is a főzőcskézők. Tavaly épp valami nagyon fincsit kanalaztunk a párommal, mikor kiderült, hogy amit eszünk, az lett a közönségdíjas étel.
Idén mentem körbe a bográcsok között, és kérdezgettem a szakácsokat mit főznek. Az egyik helyen kérdezem a mamókát mi készül, azt mondja lecsó, puliszkával. Mondom köszönöm, és mennék tovább, mire utánam kiabál a néni, fogalma sincs mi az a puliszka, igaz? Mondom, de, tudom, mi az, sőt még szoktam is csinálni. Na, erre nem számított. No de mi az a lecsó?!? :))))

Hozzávalók: 
50 dkg csirkemáj
20 dkg bacon, szeletek - nem a kockára vágott :)))

Rém egyszerű. A májat kisebb darabokra vágom, a szalonnát félbevágom, és minden egyes szalonnába becsomagolok egy májdarabot. Vajas papírral ( nem dobom el a vaj csomagolását, hanem a ráragadt vajat szétkenem a tepsin) kikenem a tepsit, lerakosgatom a tekercselt májakat, és jól megsütöm.

Puliszka receptje:  itt

A puliszkából virág alakú szaggatóval vágtam ki darabokat, és erre ültettem a májakat.



2 megjegyzés:

  1. Ezt a baconba csomagolt és ropogósra sütött finomságot én is szoktam vendégségek egyik fogásaként tálalni, igaz én nem puliszkával, hanem friss puha kenyérrel - valami isteni tunkolni vele a kisült zsírt - meg sok finom zöldséggel /paprika, paradicsom, újhagyma, lilahagyma/, vagy sok
    salátával attól függően milyen évszak van, mert minden évszakban kitűnő étel:-))))

    VálaszTörlés
  2. Bizony, szeretjük a májat, gyakran készítek így vagy úgy. :)

    VálaszTörlés