2011. december 23., péntek

Brownie - a legjobb

"A véletlen az, amikor egy-egy ponton felfeslik a sors szövete."
Carlos Ruiz Zafón: A szél árnyéka

Hozzávalók: 
1 bögre víz (2 dl), 22 dkg vaj / sütőmargarin, 4 evőkanál keserű kakaópor, 2 bögre liszt (4 dl, kb. 25 dkg), 1,5 bögre kristálycukor (2-t ír az eredeti recept, de szerintem ennyi is bőven elég), 1 evőkanál szódabikarbóna, 1/2 bögre natúr joghurt (1 dl), 2 tojás, 1 csomag vaníliás cukor 
A tepsi kikenéséhez 2-3 dkg vaj
A tetejére: 
12 dkg vaj / sütőmargarin, 4 evőkanál keserű kakaópor, 6 evőkanál natúr joghurt (szerintem elég annyi, amennyi megmarad a kis dobozos natúr joghurtból), 3/4 bögre porcukor (egészet ír, de ennyi elég), 1 csomag vaníliás cukor, 1/2 bögre kókuszreszelék, vagy durvára vágott dió, de ez el is hagyható.
1. lépés
Egy kislábosban felforralom a vízben a vajat és a kakaót, majd a tűzről lehúzom. A lisztet a cukorral és a szódabikarbónával összeforgatom egy nagyobb tálban, és ehhez öntöm még melegen az előzőeket.  Ezután kerül bele a 2 tojás, a joghurt és a vaníliás cukor. Az egészet fakanállal összekeverem, addig, amíg egynemű nem lesz, úgy néz ki, mint egy puding.
2. lépés
Kivajazott tepsibe simítom, és előmelegített sütőben a közepesnél nagyobb lángon (200 fokon, légkeveréses sütőben 180 fokon) kb. 20 percig sütöm. (Nekem 40 perc, 6-os fokozaton)
3. lépés
A tészta tetejére valókat, a kókuszreszelék kivételével megmelegítem - én abban a kis lábosban, amit az 1. lépésnél használtam, nem kell elmosni sem, hiszen kb. ugyanaz kerül bele. Amikor a cukor felolvadt benne, akkor keverem bele a kókuszreszeléket. Ezt a masszát egyenletesen a még forró kisült tészta tetejére kenem, s csak akkor szeletelem fel a süteményt, amikor a bevonat megszilárdul rajta. Érdemes előző este elkészíteni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése