2014. július 9., szerda

Brokkolipüré téglafasírttal

"Egyik ilyen alkalommal elhagytam a várost és a visszaúton, egy helyen, ahol magasra emelkedett a vidék és láthattam balra a hosszan elnyúló tengert, hirtelen úgy éreztem, a mennyekben vagyok. A hely valójában nem változott azóta, hogy nem sokkal korábban áthaladtam rajta, csupán a látásmódom alakult át. Ez az érzés, paradox keveréke a lüktető energiának és a mélységes békének, nagyon erős és derűs volt. Míg korábban az út, a tenger, a fák, a levegő, a nap másként szóltak hozzám, most egyetlen nyelvet beszéltek, egységben. A fák érzékelték az utat, az tudatában volt a levegőnek, emez figyelt a tengerre, amely pedig mindenben osztozott a nappal. Minden elem harmónikus kapcsolatban élt a szomszédjával, minden rokonságban volt egymással. Halandóként térdeltem le, halhatatlanként álltam fel. Úgy éreztem, mintha egy kis kör középpontja volnék, amely egybeesik egy sokkal nagyobb kör középpontjával."

Yann Martel: Pi élete

Néha pár apró trükk-kel különlegessé varázsolhatunk egyszerű ételeket is.

Hozzávalók a brokkolipüréhez: 
1/2 kg burgonya
1/2 kg brokkoli (fagyasztott)
vaj
tejföl
tej


Hozzávalók a téglafasírthoz:
1/2 kg darálthús
1 szikkadt zsemle
2 tojás
vöröshagyma
fokhagyma
só, bors, majoranna

sütőzacskó
forma a sütéshez

A krumlit megpucolom, felkockázom és sós vízben megfőzöm. A brokkolit megpárolom. A két megfött zöldséget összeturmixolom egy darabka vajjal, pár evőkanál tejföllel és egy kis löttyintés tejjel. Kóstolás után még lehet sózni, borsozni.

A fasírtot a szokásos módon készítem (egy tálban jól összekeverem a darált húst a vízben puhított és kifacsart zsemlével, apróra vágott hagymákkal, tojással, és fűszerekkel), és formában sütöm sütőzacskóban.
Így szeletelve tégla formájú lesz.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése