2013. február 11., hétfő

Csokoládés-kávés muffin

"Legyen előtted jól kitaposott út,
Hátad mögül fújjon mindig a szél,
A nap melegen süsse az arcodat,
Az eső puhán essen földjeidre,
S míg újra találkozunk,
Hordozzon tenyerén az Isten."
(talán Ír áldás)

Kivételesen egy svéd sütis blogról származik a következő recept. A képek nála gyönyörűbbek, de az én muffinom igazi kis pufi lett. :)

Szükségünk lesz a tésztához:
75 g vajra
1/2 teáskanál vaníliás cukorra - ő port ír, hát lehet vanília kivonat is, vagy bármi ami vanília :))
(szintén saját fordítás, no nem a svéd, ott van angolul is)
3 dl liszt
1 dl kakaópor
1 teáskanál szódabikarbóna
1 teáskanál sütőpor
2 és 1/2 dl cukor
1 nagy tojás
1 dl forró erős kávé
1 és 1/2 dl író - én natúr joghurtra cseréltem

175 fokra melegítsük elő a sütőt. A muffin tepsibe rakosgassuk bele a papír kapszlikat. Olvasszuk fel a vajat a bármilyen vaníliával és hagyjuk kihűlni. Szitáljuk egy nagy tálba a lisztet, a kakaóport, a cukrot, és keverjük el a sütőporral és a szódabikarbónával. Verjük fel lágyan a tojást, hozzáadva az írót, jelen esetben a joghurtot. A kávét öntsük a vajhoz, majd az összes folyékony hozzávalót keverjük a száraz hozzávalókhoz addig, míg egynemű állagú nem lesz.
Töltsük 3/4-ig a kapszlikat, és süssük 20 percet (én 5-ös fokozaton sütöttem pont 20 percet, és tűpróbával ellenőriztem).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése