2012. december 23., vasárnap

kézzel készült szaloncukrok

"Sokféle úton juthatunk el a gyógyuláshoz. Én soha nem voltam elég bátor ahhoz, hogy megtudjam, mi is az ezoterikus gondolkodás. Nyilván hallottam és olvastam róla, de félek ettől az önismereti formától. Abban, mindenesetre biztos vagyok, hogy az ezotéria nem a jóslásról szól, hanem valamilyen fejlődési út. Ennek a filozófiának a része Isten fogalma. Ha nem tetszik a fogalom, választhatunk másik filozófiát. Úgy tudom, hogy a tudomány, már sokszor bebizonyította Isten létezését. De hogy valóban létezik-e Isten, nem az én feladatom eldönteni. Abban viszont biztos vagyok, hogy azzal az ellenérvvel, hogy ha létezne Isten, nem lenne ilyen szörnyű az élet, nem lennének háborúk, járványok meg gonoszság, nem tudok mit kezdeni. Teológiai ismereteim szerint Isten sohasem vállalta, hogy megvédi önmagától az emberiséget. Hiába vádoljuk tehát."

Salinger Richárd: Omyno

3 féle szaloncukor készült:
Zserbó Tálaló intelmei alapján
és ebből az alapból kiindulva saját kútfőből két másik:
Rákóczi túrós és
Diós citromos

Az alaprecept:
10 dkg  darált győri édes keksz
1 evőkanál porcukor

A zserbósba került még 10 dkg darált dió, citromhéj és 71% étcsoki pasztilla darabkák. Az egészet házi baracklekvár fogta össze vagy két evőkanállal.

A Rákóczi túrósba került még túró 20 dkg, fél citrom leve és héja, szintén baracklekvár volt az összekötő anyag.

A diós citromosba került még 10 dkg darált dió, és két evőkanál lemon curd szolgált malterként. 

A túrósat fehér csokiba, a másik kettőt étcsokiba mártottam. Ehhez még felhasználtam 10 dkg fehércsokit és 20 dkg étcsokit. Össz. kb. 80 darab jön ki belőle.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése