2012. május 26., szombat

Fusilli con pesto - Nem Pesto Minimal

"Görcsösen imádkoztam, de ugyanakkor tudtam, hogy az Ég a görcsnek sohasem nyílik meg, nem is nyílt, és nem is fog. Az ég nem ad nyugalmat, amit ad, az az erő a nyugtalanság elviselésére. Nem ad terített asztalt, amit ad, erő, hogy a kenyeret megszerezzem."

Hamvas Béla

10 pont. Ez volt az értékelése páromnak erre az ételre. A biztonság kedvéért azért visszakérdeztem: 10-ből? :)))
Nem kell hozzá nagy tehetség, de természetesen ezt is el lehet rontani. Az első alkalommal sikerült Pesto minimal-t készítenem: túl töményre sikerült. Fátylat rá! Jöjjön a 10 pontos recept:

-500 g orsó tészta (amit a csizmalakók fusilli-nek neveznek)
-kevés olívaolaj
-Pesto (üveges 190g)
-1/2 l főzőtejszín
-200 g bacon kockázva
-1 csirkemell szintén kockázva
-pár gerezd fokhagyma
-egy-két löttyintés fehérbor (csakis a világszerte híres csácsi)
-bors
-só

Feltettem egy fazékban vizet a tésztának, tettem bele egy kis sót, és olajat. A forrásban levő vízben kifőztem a tésztát.
Közben a szalonnát megpirítottam, hozzáadtam az apróra vágott fokhagymát, és a csirkemellet. Fedő alatt a mell engedett egy kis vizet, megvártam míg elfő, majd egy kevés fehérborral öntöttem fel. Borsoztam, és hagytam, hogy az alkohol elpárologjon. Ehhez jött a pesto, majd a tejszín, az egészet össze-rottyantottam. Végül a kifőtt tésztával elkevertem.

Genovai pesto (az eredeti):
2 evőkanál fenyőmag
5 evőkanál olívaolaj
2 csokor friss bazsalikom
4-6 gerezd összetört fokhagyma
6 dkg pecorino vagy parmezán sajt
só, bors
A bazsalikomnak csak a levelét használják fel, és nem fémből készült mozsárban törik, mert a bazsalikom fémmel érintkezve szénaízű lesz. A hozzávalókat az olaj kivételével összetörik egy mozsárban, az olajat cseppenként adagolják hozzá éppen úgy, mint a majonéznél.

2 megjegyzés:

  1. Tutti proffessionale, cara mia! :)

    No és a híres csácsihegyi nedű ugye... :)) Csak mink tudjuk, milyen is az! :)

    VálaszTörlés
  2. pszt, el ne áruld senkinek! :)

    VálaszTörlés