2012. április 17., kedd

Spenótos-túrós tészta

Hát erről kép nem készült, egyik este 10 után sült meg, és másnap már csomagoltam is el ebédre.
Cserébe annyira ízlett, hogy muszáj leírnom, hátha másnak is kedve szottyan rá:
Az úgy indult, hogy a Sparban 100 Ft volt egy adag spenót. Hát azt ott nem hagyom, bár még csak most ismerkedek Popeye kedvencével. Paraj-főzeléket még nem csináltam, de már nokedli tésztájába belekevertem és úgy is fincsi volt.
Most Ildinyó receptjét találtam megfelelőnek. Csak az arányok változtak az itthon lévők szerint.
Fusilli tészta kicsit kevesebb, mint 500g (akinek nem bontott zacskója van, nyugodtan használja el az egészet.
Spenót fagyasztott 250g
Túró 250g
1 nagy tejföl
2 nagyobb tojás
Vaj 2-3 evőkanál
fokhagyma 4-5 gerezd (aki nincs oda érte, elég a 3 is)
só, fehérbors, és egy szál újhagyma
reszelt sajt a tetejére
A tésztát sós vízben kifőztem, lecsöpögtettem és félretettem. A fokhagymát apróra vágva, kevés vajon pirítani kezdem, majd hozzáadom a spenótot, pár percet rotyogtatom, és lehúzva a tűzhelyről a maradék vajat elkeverem benne. Egy másik tálban elkeverem a túrót, a tejfölt és a 2 nyers tojást, s az egészet a parajhoz teszem. Sózom, elég alaposan, borsozom, és végül a karikára vágott újhagymát is belekeverem. Egy tűzálló tálba öntöm a tésztát, rá az öntetet, és ebben óvatosan elkevergetem. Persze legközelebb a tésztát teszem az öntethez és az egészet öntöm a tálba. :)))
Elkezdem sütni, és az utolsó negyed órában ráreszelem a sajtot is, hogy megpiruljon.
Másnap kockákat lehet vágni belőle, és bezsebelni az elismeréseket a kedvestől. :)))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése