2012. április 25., szerda

Klasszikusok-Cukorborsó főzelék

"Ránézett a lovagra és mosolygott. Nem úgy mosolygott, mint Anna mosolyogna, aki hajnalhasadtával  Aurórává lesz, és homloka körül ragyogó füzért von a temérdek virág - hanem úgy mosolygott, mint a kedves kis Csóka, aki tudja (mert minden asszonynál igazabb nő), hogy nagy-nagy gyermekek a férfiak, és mennél bátrabbak, mennél nagyobb hősök, a lelkük mélyén annál gyöngédebbek, annál esendőbbek, annál inkább kívánják az örökös babusgatást, az örökös szerelmet. Lám csak, szerelem az éjjelük, szerelem a nappaluk, szerelem az egész életük. Csókra éhesek, ha kemény harcban állnak, csókra éhesek, ha nyomorúságban szenvednek, csókra éhesek, ha jól megy a sorsuk és teli az asztaluk.
Csupán akkor lesznek szegények, esendők, gyávák és nyomorultak - ha nem szerethetnek.
Ennélfogva a férfiak a nőkért, a nők a férfiakért vannak ezen a világon; egyik dicsősége az, hogy a másik életének értelmet adjon. Ez bizony egyszerű igazság, mégis sokan elfelejtik."
 Rónaszegi Miklós: A rettenetes Kartal

Ezt a főzeléket gyakran készítem - egyik nagy kedvenc, mindig egy cseppet másképp, csak hogy ne legyen unalmas.
Most így:

Vajon megpároltam a borsót, majd felöntöttem vízzel, sóztam, megszórtam szárított petrezselyemmel, vega-mix-el (ez a bio-vegeta) és behabartam. A végén még burgonyapehellyel sűrítettem egy kicsit, így jó testes, és laktató lett. Krinolinnal és kenyérrel no meg kanállal ettük :))

3 megjegyzés:

  1. Szép az idézet.
    Most fogok cukorborsót ültetni, kíváncsi vagyok, erre a fajtára már régen vágytam.
    Nagyon jó ötlet a burgonyapehely, köszönöm.

    VálaszTörlés
  2. Anyu édes-sósan csinálta mindig,és rántott parízerrel.Imáááádom:)))
    Bár a férjem hallani sem akar róla,mostanában gyakran készül,mert a kislány viszont partnerem a borsóevésben.

    VálaszTörlés
  3. Kedves Mági: köszönöm. A könyvet most olvasom és utánajártam, az író még él! 82 éves. 73-ban írta ezt a regényt, és ma is lebilincselő.

    Kedves Tálaló: tényleg rántott párizsi, de rég ettem...Én a főzelékhez csak ritkán eszem húst, most is a párom miatt volt, mert mindig rákérdez a feltétre :)

    VálaszTörlés