2012. január 22., vasárnap

Vigyázz, mert megdöglik...3.

3 gyöngyszem a tegnapi együtt töltött délutánból:

Anya / Mama "háború"

4 éves unokaöcsém a nagymamánál töltötte a szombat délutánt; a nappali szőnyegpadlóján játszunk a kocsikkal:
-Vedd je a papucsodat, játod én is jevettem az enyémet!-mondja, miközben húzza is le a lábamról a papucsot (az l és r betű csak akkor megy, ha odafigyel)
-Nem fázik a lábad, meleg a zoknid?-kérdezem azonnal aggódva
-Igen, ez megvéd a hidegtől anya szejint ...(hatásszünet) mami szejint nem.
(szerk.megj.: ez: a zoknira vonatkozik)

Korrektül, őszintén és nyíltan elmondja ítélet, vagy bírálat nélkül a két ellenvéleményt. Lehet tanulni tőle!


Gyerekkel csak őszintén, avagy a nevelés visszavág


Annyira szeret anya mellett a konyhában sertepertélni, hogy karácsonyra gyerek lábos-készletet, valamint gyerek sodrófa és gyúrótábla szettet kapott, megvédendő a felnőtt konyhai eszközöket. Persze továbbra is anya mellett segédkezik sütni, kotyvasztani, kavarni, tésztát formázni.
Mami süt.
-Mami, segíthetek?
-Nem kicsim, menjél csak be a szobába játszani.
-Kéjlek mami, hadd segítsek...
-Jól van, majd kicsit később szólok, addig is játsz valamit.
Mami belemerül a sütésbe elfelejtkezve az ígéretről, gyermek belemerül  a játékba, de a 4 éves nem felejt.
-Mami, most máj segíthetek?
-Jaj kicsim, már befejeztem.
-Mami te hazudtál nekem!


Megjegyzés a többletről


Öltöztetem fel: kabát, sapka, sál, valami hiányzik.
-Hát a kesztyűd hol van? Elvesztetted?
-Nem, a másik kabátomban majadt. - válaszolja
-Miért hány télikabátod van?
-Hát annyi, hogy nem is bírok vele.
:) :) :)
Megjegyzem a negyedórás hazaút alatt, úgy sütött a kicsi keze, hogy az én kesztyűbe bújtatott jégcsap ujjaimat átmelegítette-hiába, a 4 éves vérkeringés az igazi!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése