2011. július 11., hétfő

Variációk cukkinire

"Régi szó, varázslószó. Körülbelül azt jelenti: "távozás útja". Ha varázsló vagy, a világon semmi nem olyan fontos, mint az, hogyan halsz meg. Tudod, miért van ez így?...
-Egy varázslónak muszáj békében meghalnia. Nem a világi békéről beszélek, a szomszédokkal, vagy a helyi uralkodóval, sem az úgynevezett szellemi békéről, amely annyit tesz, hogy az ember betartotta az általa szolgált istenek minden előírását. Amiről én beszélek az a lélek valódi békéje: egyfajta befordulás, különleges mozdulatlanság, amely nagy előkészületeket igényel, és amelyet a varázslók csak hosszú egy helyben utazással érhetnek el. Ez a lamiszeta. Mint mondtam, nem könnyű lefordítani."

Peter's Beagle: A fogadós éneke

1. Rántott cukkini (alap, nem is kell rá több szót fecsérelni)
2. Cukkini saláta
Friss, ízletes, ropogós
A cukkinit felkarikázom, besózom, és vega-mix-el megszórom (ez egyfajta egészségesebb vegeta, natúr, vegán ételízesítő. Tartalmaz: sárgarépát, petrezselyem gyökeret és levelet, zellergumót és levelet, paszternákgyökeret, vöröshagymát, póréhagymát és pritaminpaprikát mindezt szárított, aprított formában.) Majd egy fél citrom levével és egy kis olíva-olajjal meglocsolom.

3. Cukkinifasírt
Talán a cukkini valódi íze ebben a variációban érvényesül leginkább.
3 kisebb hosszúkás darabból 11 db pogácsa jön ki.
Meghámozom a cukkiniket, majd nagylyukú reszelőn lereszelem, ha nagyobbak a magos részt ki lehet kanállal vájni belőle. Ennél a pontnál kellett volna megsóznom, ami jelen esetben elmaradt, de így is elég sok levet eresztett, amit kinyomkodtam belőle. Egy fél vöröshagymát apróra vágtam a cukkinihez adtam, és mivel nem találtam otthon fokhagymát (na most kapom majd az igét, milyen háziasszony vagyok, hogy nincs készleten ilyen alap dolog, de nem tudok eleget venni belőle, párom nagy mennyiségben eszi...) kis kocka foghagyma-pótlót morzsoltam hozzá, és két tojás kellett még bele, hogy összeálljon meg még annyi zsemlemorzsa amennyit felvesz. Elég sok. Pogácsákat formáztam belőle és bő, forró olajban kisütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése