2011. április 9., szombat

Medvék eledele

Ismeritek azt a mondókát, hogy Ez elment vadászni...?
Nálunk egy így ment:
Anyum elment medvehagymát szedni,
A barátnője vákuum-csomagolta,
Unokahúgom elhozta,
Én megfőztem levesnek,
És a párom meg jól megette :-)

Megnéztem a neten pár receptet, kicsit nézelődtem ki-hogyan főzi, aztán mikor körvonalazódott bennem a kép, akkor nekiláttam.
Két gerezd fokhagymát aprítva olajon megpirítottam. A két maréknyi medvehagymát géppel aprítottam, és hozzáadtam a fokhagymához. Felöntöttem vízzel, megztam, tettem bele egy leveskockát, és a végén tejjel krémesítettem. Nagyon intenzív illatú és ízvilágú leves lesz, egyből bekerült a kedvencek közé.


Most van a szezonja ennek a növénynek, de nekem van a mélyhűtőmben még két zacskó, szóval lesznek még receptek. Hogy mit kell tudni róla?
Fokozza az étvágyat, és az emésztőrendszer működését. Vérnyomáscsökkentő és vérzsír csökkentő hatása is ismert. Természetes c vitamintartalma segíti a szervezet ellenállóképességét. Ja, és ami talán a legfontosabb, finom. :-)
Natúrban, nyersen szendvicsbe, salátába téve is ajánlott, akár pesto-t is készíthetünk belőle. Reggel a rántottát dobtam fel vele.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése