A fejlesztés 2008 óta gőzerővel zajlik; az autó energiaellátását egy magyar fejlesztésű, százötven kilogrammos akkumulátor egység biztosítja. A töltés 220V-os konnektorból mindössze negyven percig tart, és százharminc-százhatvan kilométernyi autózást biztosít. A prototípusokhoz képest jelentősen változott a hajtástechnika: az új 15 Kw-os DC Sepex motor 5+1 sebességes sebességváltót kapott, így az autó maximális sebessége immár 130 km/h. A cég tulajdonosától tudjuk, hogy a projekt már sorozatgyártás előtti állapotban van.Minden egyéb részlete azt kommunikálja, hogy egy valódi autós kialakítással lesz dolgunk. Kívülről haladva befelé látható, hogy komoly konkurenciája lesz a kisautó a meglévő elektromos palettának. Elől tárcsa, hátul dobfék lassítja a 14 collos kerekeket, továbbá vákuumos fékrásegítő, projektoros fényszórók, elektromágneses fékenergia-hasznosítás, bőrbelső, két légzsák, elektromos vezetőülés- és tükörállítás, klíma, valamint egy 7"-os, érintőképernyős GPS-rendszer is szerepel a felszereltségi listán.
A jó hír, hogy a vételár és a végsebesség nem fogja lelombozni az érdeklődését az olvasónak, ahogy azt más, ígéretes beszámolók kapcsán tapasztalhatták már. Az autó képes az autópálya-tempóval haladásra, és kb. 4 millió forintba fog kerülni. Csupán egyéni értékesítést még nem terveznek, ugyanis elsősorban bérlő vagy lízingelő flottavásárlók részére készülnek az első példányok. A távoli jövőkép viszont már majdhogynem meseszerű, hiszen napelemekkel működtetett töltőállomásokat és egy fejlett akkutechnikát ígér a gyár, így a hatótávolság meghaladhatja az 500 km-t.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése