2015. február 24., kedd

Klasszikusok - Aranygaluska

Ma kerestek telefonon, valami zrt, portfólió befektetést akart volna eladni. 
A válaszom: 
Köszönöm szépen, én tavaly az összes megtakarított pénzem befektettem egy tündéri kisbabába.
Igaz, hogy már nincs semmi megtakarított pénzem, mégis ez volt életem legjobb befektetése.

Amúgy elég gusztustalannak tartom, hogy a babacsomagot csak akkor lehet átvenni, ha a kedves anyuka aláírja, hogy az adatait felhasználják reklámcélra. Talán innét volt meg a telefonszámom is.


Hozzávalók: 
40 dkg liszt
2,5 dl tej
2 dkg friss élesztő
2 evőkanál cukor
2 tojás sárgája
5 dkg olvasztott vaj
csipet só
1 citrom reszelt héja

5 dkg olvasztott vaj
10 dkg őrölt dió
kevés porcukor

vanília sodó

A lisztet érdemes átszitálni, hogy jó levegős maradjon a tészta. A tejet meglangyosítottam egy kevés cukorral és belemorzsoltam az élesztőt. A tojásokat már jó előre elővettem a hűtiből, mivel a kelt tészta lelke, hogy minden hozzávaló szobahőmérsékletű legyen. A vajat megolvasztottam.
Ekkor a lisztbe szórtam egy kis sót, mellé a két tojás, az olvasztott vaj, citromhéj és beleöntöttem a már felpuffadt élesztős tejet. Robotgép dagasztókarjával dagasztottam, és kelesztettem 45 percet.
Közben olvasztottam még egy kis vajat. A diót megőröltem és kis cukorral ízesítettem. Előkészítettem a cseréptálamat (légli kerámia) és téptem egy darabot a tésztából, golyóvá formáztam, először a vajba, majd a dióba forgattam és lerakosgattam a tálba, míg minden tészta el nem fogyott. Nem kell túl szorosan rakni. 35 perc alatt a 6-os fokozaton sütve kész is lett. Illatozott rendesen.

Vanília sodóval tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése