2015. január 8., csütörtök

Párizsi epertorta

Jó lett volna a mesés francia fővárosban enni ezt a tortát eperszezonban, de nem ez történt.
A krémje párizsi és a lekvár eper.
A lányom keresztanyjának készült, kicsit megelőlegezve, reméljük a 10-ét megéri ő, mert a torta tuti nem. :)


A díszités pedig csoki-gyurma!!! Nagyon jó kis találmány.

Hozzávalók a tésztához: 
3 tojás
150g+60g cukor
263 g liszt 
3/4 csg sütőpor
1,15 dl étolaj
1,15 dl tej
Ezt a tésztareceptet Tálalónál láttam, és nagyon bevált.
A tojás fehérjét felverem közben hozzáhintem a 60 g cukrot. A tojás sárgáját habosra keverem a 150g cukorral hozzáöntöm a tejet és az étolajat, majd a sütőporral elkevert lisztet. A végén fakanállal óvatosan beleforgatom a fehérjét.
Én 45 percet sütöm 4-es fokozaton.
Most csak középen vágtam el cérnával. Bár a 24 cm-es tortaformámban akkora lett, hogy akár kétszer is elvághattam volna.

Hozzávalók a krémhez:
2 dl habtejszín
20 dkg cukor
20 dkg kókuszzsír
1 púpos evőkanál holland cukrozatlan kakaópor

Én mind a tésztánál, mind a krémnél kevesebb cukrot tettem bele, sőt szerintem a krémnél a kókuszzsírt sem mértem, az is lehet, hogy csak 15 dkg volt. :)

A tortát amikor elvágtam, eperlekvárral rajzoltam bele egy céltáblát. Tudjátok középre egy lekvárpötty, majd egyre táguló körök. Ezeket a köröket töltöttem ki a fél adag párizsi krémmel. Majd a torta tetejét és oldalát is bevontam a mardékkal.

Hozzávalók a csokigyurmához:
1,5 evőkanál méz
3 evőkanál kukorica keményítő
80 g fehér csoki

A mézet és a keményítőt kimértem egy tálkába és egy pöttyet betettem a mikróba, épp csak, hogy meleg legyen a méz, és keverhető a keményítővel.
A csokit vízgőz felett felolvasztottam. A csokit beleönöttem a mézes tálba és kézzel óvatosan elgyurmáztam vele. :) Amikor kihűlt, utána formáztam ezeket a rózsákat, mivel unokahúgomnak ez a kedvenc virága.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése