2015. január 4., vasárnap

Csicsóka krémleves zabpehely galuskával

"Bocsásd meg nekem, hogy beszéltem, 
amikor hallgatnom kellett volna;
mérges voltam, amikor türelmesnek kellett volna lennem;
cselekedtem, amikor várnom kellett volna;
féltem, amikor örülnöm kellett volna;
veszekedtem, amikor bizakodnom kellett volna;
bíráltam, amikor dicsérnem kellett volna;
nemet mondtam, amikor igent kellett volna;
és igent mondtam, amikor nemet kellett volna."

Marian Wreight Edelman

Csicsóka: Csökkenti az édesség utáni vágyat és a fáradságot. regenerálja a bélflórát, sőt az elhízás kezelésében és a szív- és érrendszeri betegségek megelőzésében is bizonyított már. Rák-megelőzőként is számon tartják.

Csicsókát gyakran készítek krémlevesnek. Most Mági zabpehely gombóca lett a betét, bár én csak kanállal kiszaggattam, nem bíbelődtem a formázással.

Hozzávalók:
1 evőkanál kókuszolaj
6 db közepes csicsóka
1 db kisebb krumpli
1db vöröshagyma
víz
vega-mix
só, bors

A galuskához:
70 g zabpehely (apró szemű)
30 g liszt
30 g vaj
1 tojás
zöldfűszer (most snidling)
7 evőkanál forró lé a levesből

A zöldségeket megpucolom, a hagymát apróra, a többit kisebb kockákra vágom.
Most kókuszolajjal készült (kaptam a barátnőmtől), de lehet másfajta zsíradékkal is. 
Az olajon megdinsztelem a hagymát, rádobom a krumplit, a csicsókát, egyet forgatok rajta, majd felöntöm vízzel és fűszerezem. Amíg fő a leves, a zabpelyhet és a többi hozzávalót kimérem egy tálba, a vajra öntöm a forró levest, és összekeverem. Állni hagyom, amig  közepes tűzön megpuhul a csicsóka. 
Kb. negyed óra múlva összeturmixolom a levest, ha kell még öntök hozzá vizet, vagy fűszerezem, és amikor újra forr, beleszaggatom a galuskát. Hamar feljön a leves tetejére, 1-2 perc alatt megfő. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése