2014. június 14., szombat

Meggyes pite

"...és amikor Lao-Ce az erényekről beszél, akkor négyet sorol fel.
Az első az élet megbecsülése, ami tiszteletet jelent.
A második a nyíltság, ami nem más, mint az őszinteség.
A harmadik a kedvesség, ami jóindulat formájában jelenik meg az életünkben,
és a negyedik a segítőkészség, ami szolgálat formájában jelenik meg, amit másoknak nyújtasz.
Ez a négy erény, és Lao-Ce arra kér, hogy ezek szerint éljünk."

részlet  "Az ambíciótól az értelemig" című filmből

Elkövettem azt a hibát, hogy fél adagot készítettem ebből a sütiből. :) Olyan gyorsan fogyott el, mint a szél, ami végigseper a földeken.

Hozzávalók: (ez a 1/2 adagnyi)
15 dkg vaj
1 csg vaníliás cukor
5 dkg porcukor
3 nagyobb tojás
reszelt citromhéj
7 dkg kristálycukor
15 dkg liszt
1/2 csg sütőpor
meggy kb. 35 dkg

Aprószemű meggyet kaptam, így nem tudtam kipróbálni a neten felfedezett magozós technikát, miszerint a meggyet egy palack nyakára teszem, és egy pálcika segítségével kinyomom a palackba a magot.
A lényeg, hogy bármilyen módszerrel magozzuk ki és mossuk meg alaposan a gyümölcsöt előtte. Szürőkanálba téve felfogja az alatta levő tál a finom levet.
A tojásokat válasszuk szét, és a fehérjét verjük fel a kristálycukorral. A sárgájába tegyük a vajat, a maradék cukrokat és a citromhéjat, majd elektromos habverővel keverjük ki jó krémesre. Jön bele a hab, keverjük tovább, majd a végén szitáljuk bele a sütőporral elkevert lisztet. Innentől már fakanállal dolgozzunk, én még egy kevés citromlevet is nyomtam bele.
Kivajazott tepsibe rétegezzük a következő módon:
fele massza, fele meggy, fele massza, fele meggy.
Én 6-os fokozaton majd háromnegyed órát sütöttem, a végén már letekerve 4-re.
A recept, köszönet érte Gizinek, 35 percet ír légkeveréses sütőben 150 fokon.

Az utolsó darabok, gyorsan rádobálva egy tálra, hogy hamar ehessük. Kedvesem szerint a sütik segítségért kiabáltak... :)))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése