2014. április 1., kedd

Medvehagymás tekercs

"A gyermek ámulat és hűség. Egyszerű csodálkozás és szigorú egyszerűség. Minden titok ablaka a gyermek. Minden titok, amit a kezdet önmagában őriz, amit a kezdet önmagából kibontott."
Juhász Gyula

Maradt még a medvehagyma pestoból és féláron árulták a leveles tésztát. Ebből indult ez a recept.

Hozzávalók:
250 g túró
kis pohár tejföl
1 púpos teás kanálnyi pesto

fél sárgarépa
egy leveles tészta
tyúkzsír vagy olaj kenéshez
magok (elhagyható)

A sárgarépát apró kockákra vágtam, és megpároltam. A túrót a tejföllel és a pestoval összekevertem, hozzáadtam a répát. A leveles tésztát kitekertem (ez már kinyújtott téglalap volt), rákentem a tölteléket és feltekertem. Karikára formáztam, körben bevagdostam, a répa fözőlevéhez (kb. 1 evőkanálnyi maradt) hozzátettem egy pici tyúkzsírt, és ezzel lekentem a tésztát. Szezám- és lenmaggal szórtam meg a tetejét.
Legközelebb inkább kis tasakokat gyártok, mint a barátfülénél, mert a tekerésnél a belső tészta nehezebben sül át. Alacsony hőfokon kb. 45 percet sütöm.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése