2013. június 19., szerda

Sertéscomb egyben sütve

"Amikor megszületünk mi sírunk, a világ pedig örvendezik. Úgy kell élni az életünket, hogy amikor meghalunk, a világ sírjon, miközben mi örvendezünk."

Robin Sharma



Már rég szerettem volna ilyen egyben sült husit enni. Hát most a gondolatot tett követte, és megvalósult a királyi eledel.
Hogyan lesz porhanyós és vajpuha az egyben sült hús, nem tudtam meg, de még majd próbálkozom. Finom lett amúgy, azért még lehet fejleszteni. :)

A sertéscombot (kb. 1 kg) megmostam, leszárítottam. Egy fa deszkára öntöttem vegyes durvára tört borsot, és majorannát, meghempergettem benne a combot, hogy minden oldalát érje, majd kb. 1 órát pihentettem a konyhaasztalon. Sütőzacskóba tettem. Egy tepsibe helyeztem a combot, úgy hogy a zacskóba öntöttem olajat, majd a száját visszahajtottam a comb alá, hogy lezárja azt. Kilyukasztottam pár helyen, hogy a felesleges gőz el tudjon távozni, majd a tepsi aljába a zacskón kívül még egy kevés vizet öntöttem. Így sütöttem majd 1 órát, akkor kivettem megszúrtam, még volt benne kis folyadék, és a zacskót kiszakítva pirítottam még vagy fél órát.

A zacskóban sütés után megmaradt a fűszeres húslé, amit ügyesen egy serpenyőbe öntöttem, és apróra vágott hagymával főzni kezdtem, majd 2 evőkanál kukoricakeményítőt elkevertem kevés tejjel és besűrítettem. Az biztos, hogy ez a mártás koronázta meg az ebédet. :)

Párolt bébirépával és krokettel tálaltam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése