2012. szeptember 24., hétfő

Bounty puding

 " Minden lét úgy keletkezik, hogy a két őserő a jin és a jang törvényszerű változások során átmegy egymásba."

Ji King: Változások könyve

Hívhatnám kókuszpudingnak is fordított csoki-ganache-val, de így sokkal hívogatóbb.
Hogy miért fordított? Hát egyszer csak az is kiderül.

Hozzávalók a kókuszpudinghoz:     
100g kókuszreszelék
6 dl tej
4 evőkanál kukoricakeményítő
5 evőkanál cukor
egy kis citromhéj

1 dl tejben jól elkeverem a kukoricakeményítőt. A többi tejbe teszem a cukrot, a kókuszreszeléket, a citromhéjat, és felforralom. Főzés közben folyamatosan hozzákeverem a keményítős tejet. Még forrón tálkákba vagy poharakba töltöm.

A kókuszpuding-receptet Anya főztjén találtam. Én nem tettem bele vajat, és gramm helyett kanállal mértem ki a hozzávalókat, így gyorsabb volt nekem.

Hozzávalók a fordított csokiganache-hoz:
2 dl habtejszín
100g étcsokoládé (50%-os)

Azt olvastam hogy a ganache 1 rész tejszínből és 2 rész csokoládéból áll, hát az arányok itt megfordultak.
Vízgőz felett a csokit felolvasztom, hozzákeverem a tejszínt, míg selymes nem lesz. Nem tudom máshogy mondani, csak az igazi selyemnek van ilyen fénye, ilyen esése, ilyen bája. :)

Az időközben már kihűlt pudingra csorgatom a csokit és megvárom, míg megdermed a tetején.
Tálalásnál a tetejét kókuszreszelékkel meghintem.



4 megjegyzés:

  1. Mikor megláttam a címet, gondoltam, majd írom Neked, hogy hozok mellé "kókuszkekszet", mert én pedig azt sütöttem:) Mire végig olvastam, rájöttem, hogy e mellé semmi nem kell, mert úgy tökéletes ahogy van. A kekszem meg marad a teához:)

    Tökéletes, mint az élet:)

    VálaszTörlés
  2. Hű, ez nagyon finom lehet! Valamikor csinálok ilyet! Imádom a kókuszt is ( hihi :)) ), és a csokiganaise-t is.

    VálaszTörlés
  3. Ez nekem is nagyon ízlene...ki is kell próbálnom:))

    VálaszTörlés
  4. hajrá, nem fogod megbánni :)ha szereted édesen, még egy kis cukrot tehetsz a pudingba

    VálaszTörlés