2012. március 17., szombat

Tárkonyos húsgombóc leves

Ez aztán csudafinom leves!!! Nosalty oldalán találtam és kisebb változtatásokkal készítettem el.
A levesalaphoz:
1 vöröshagyma
pár sárgarépa
pár fehérrépa
fél zeller
só, bors, kevés olaj


A húsgombócokhoz:
25 dkg darálthús
zsemlemorzsa
1 tojás
só, bors
szárított apró petrezselyem


A pikáns ízvilághoz:
habarás
tárkony
citromlé
Kevés olajon megfuttatom a hagymát, mikor üvegesre pirult hozzáadom a karikára vágott leves zöldségeket.
Pár percig pirítom, hogy a vitaminok kioldódjanak belőlük. Eztán felengedem vízzel, sózom.
A következő lépés a húsgombócok összeállítása.- Lehetséges, hogy eredetileg kellett volna ebbe is hagyma, én kihagytam. Zsemlém nem volt otthon, azt zsemlemorzsára cseréltem. - A fenti hozzávalókat összegyúrom, majd vizes kézzel golyókat formázok belőle. Míg bíbelődőm a húsgolyókkal a zöldségek megpuhulnak. Nekem összesen 24 gombócka készült. Ekkor jön a próba, egy tesztpéldányt engedek az enyhén gyöngyöző levesbe, ha egyben marad, kísérhetik a társai is.Vagy, ahogy az örök klasszikus mondja: mennek a levesbe! :)
Végezetül behabarom a levest (tej, tejföl, liszt), fűszerezem tárkonnyal és fél citrom frissen kifacsart levével (tárkonyecetet helyettesítendő). Pikáns, tartalmas, igazi emberes leves lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése