2011. szeptember 5., hétfő

86%-os pohárkrém

Kaptam a kedvesemtől Cote D'or étcsokoládét, gyönyörű csomagolásban, amely arany betűkkel hirdeti, hogy 86%-os a kakaótartalma. Sajnos az én ízlésemnek ehetetlennek bizonyult, és egy kocka elfogyasztása után hónapokig állt a kamrának kinevezett szekrényben. Kezdenem kellett vele valamit. Aztán megláttam itt egy pohárkrém receptet, amit kissé módosítottam:

Hozzávalók 6 pohárhoz: 
- 10 dkg étcsokoládé
- 20 dkg mascarpone / magyar mascarpone
-kb. 5 dkg porcukor, ízlés szerint
-2 dl felvert tejszín, 
-1 csomag vaníliás cukor
-1 csomag habfixáló
-1/2 dl kávé 
-poharanként 6 piskótatallér
-1/2 dl sütőrum
A csokoládét apró darabokra törtem és vízgőz felett felolvasztottam. Kicsit kevergettem, hogy hűljön mielőtt összekevertem a mascarponéval. Csodás színe van a 86%-os csokinak, és hozzákeverve a krémsajthoz, valami gyönyörűséges. Egy napot hagytam állni a hűtiben, de csak azért, mert a vendégeim másnap jöttek, és igyekeztem amit lehet előre elkészíteni. Így másnap már csak a tejszínt vertem fel a cukorral, vaníliás cukorral és a habfixálóval, az így elkészített habot a krémhez kevertem, amíg egynemű nem lett.
A poharak aljába tettem 3 db piskótatallért melyeket előzőleg kávés rumba mártottam, aztán megpakoltam a poharakat krémmel, majd a tetejére is 3 db piskóta, az irodalomban ezt keretes szerkezetnek hívják :-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése