2015. július 7., kedd

Rakott cukkini

"Sadbagban töltött napjai meg voltak számlálva, akárcsak Sudzsának. Most már tudta ezt. Nem maradt itt neki semmi sem. Nem volt otthona. Megvárja, amíg elmúlik a tél és jön a tavaszi olvadás, felkel egy nap még hajnal előtt, és kilép az ajtón. Választ egy irányt, és menni kezd. Olyan messze megy Sadbagtól, amilyen messzire csak elviszi a lába. És ha egy nap valami hatalmas, lapos pusztaságban vándorolva elfogja a kétségbeesés, majd megáll egy helyben, lehunyja a szemét, és a sólyomtollra gondol, amit Pari a sivatagban talált. Elképzeli, ahogy kihullik a madár tollazatából fent, a felhők között, majd' egy kilométerrel a világ felett; pörög, forog az örvénylő levegőben, a rohanó szelek sok-sok kilométeren át kergetik a sivatag, a hegyek fölött, és végül leér a földre - bármilyen valószínűtlen is, pontosan annak a kőtömbnek az aljában, ahol a húga megtalálja. És akkor majd elcsodálkozik, és feléled benne a remény is, hogy ilyen dolgok megtörténhettek. És bár ennél több esze van, ettől majd megerősödik a szíve, kinyitja a szemét, és továbbmegy."

Khalad Hosseini: És a hegyek visszhangozzák

Hozzávalók:
3 nagyobb burgonya
2 kisebb cukkini
3 nagy paradicsom
só, bors, kakukkfű
150 ml natúr joghurt 
egy lötyintés tej
3 kiskanál olaj
1 gerezd fokhagyma
  • Recept valahonnét a netről, sajna nem blogról, így nem jegyeztem meg hol találtam.
A burgonyákat megkapargattam (újkrumpli), v-reszelőn lekarikáztam a cukkinival együtt. A cukkinit nem hámoztam, sem a paradicsomot. Jénaiba rakosgattam, a következő módon: egy sor krumpli, egy sor cukkini, egy sor paradicsom. Majd fűszereztem, és meglocsoltam, a tejjel és olajjal elkevert joghurttal. Jó egy órát sütöttem. Grillkolbásszal ettük.

Itt még sütés előtt sorakoznak a zöldségek: 


Majd a ropogós szélű sült finomságok: 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése