2014. szeptember 2., kedd

Joghurtban pácolt csirkecomb

"Semmiért ne aggódjatok, 
hanem imádságban és könyörgésben
mindenkor hálaadással
tárjátok fel kéréseiteket
Isten előtt" 
Filippi 4,6
Az idézetet Mamkánál láttam meg, és megérintett. Köszi.


Nagy kedvenc most nálunk. Mindenképpen friss csirkéből ajánlom, akár szárnya, akár combja, mert fagyasztottból nem lesz olyan puha.

Hozzávalók:
12-13 db csirkeszárny, vagy csirke alsó-felsőcomb vegyesen FRISS (nem fagyasztott)
1 nagy natúr joghurt (készült már házi joghurttal is)

2-3 gerezd fokhagyma
1 teáskanál pirospaprika (aki szereti, annak chili)
színes bors

A húsokat előkészítem. Ha szárny, vagy jógaülésbe ültetem, vagy levágom a végét, és alaplevet főzök belőle. Ha az alsó-felsőcomb egyben van, akkor kettévágom, mert így jobban átjárja a pác. Besózom a húst.
Egy tálba öntöm a joghurtot, ebbe jön egy kis pirospaprika, és a foghagyma apróra vágva, vagy átnyomva fokhagymanyomón. Mi szeretjük nagyobb darabokban. Elkeverem a pácot, és a húsokat beleteszem. Megy 1-2 órára lefedve a hűtőbe.

Ezután már csak vajas papírral kikenek egy tepsit, és bele rakosgatom a húsokat, ráöntöm a maradék joghurtos pácot, és színes borsot darálok a tetejére.
1-1,5 óra alatt belül puhára, kívül ropogósra sütöm, közben kétszer megforgatom, hogy minden oldalán megpiruljon. Köretnek most burgonya krokettet választottam.

2 megjegyzés:

  1. Holnap csirkevágás van napirenden és éppen azon gondolkodtam, hogy jó lenne az egyébként imádott rántott csirke helyett valami más. Köszönöm a receptet, nagyon jókor jött! :)

    VálaszTörlés
  2. ooh, én biztosítom őket afelöl, hogy jó helyre kerülnek, ne aggódjanak.

    VálaszTörlés