2013. január 22., kedd

Lasagne

"Az Igazságom szólal meg a szél suttogásában, a patak csörgedezésében, a vihar dörgésében, az eső mormolásában.
Ott van a föld súlyában, a liliom illatában, a Nap melegében, a Hold vonzásában.
Az Én Igazságom - és a legbizonyosabb segítséged a szükség óráiban - fenséges, mint az éjszakai ég, egyszerű és lefegyverzően bizalomteli, mint a csecsemő gőgicsélése.
Hangos, mint a szív dobbanása - és csendes, mint a Velem együtt vett lélegzet."

Beszélgetések Istennel

Egyszer régen még San Marinóban ettem lasagne-t egy olasz étteremben. Nem ízlett. Azóta nem is nagyon kóstoltam. Aztán egy alkalommal a párommal az Il Treno-ban ebédeltünk Pesten és ő lasagne-t kért. Nagyon gusztán nézett ki. Megkóstoltam. Ízletes volt. Később sem álltam neki magamtól, mert ez még nem győzött meg. Aztán a barátnőm kínált házi lasagne-t, s akkor már úgy voltam vele, ennyire kerülget engem ez az étel csak megpróbálom én is.

A tésztát vettem hozzá, egy dobozban két adagnyi lap lapul. :)
Szükségük lesz még:
darált húsra, 40-50 dkg-ra
paradicsomlére 5-7 dl
olaszos fűszerekre, úgymint bazsalikom, oregano, esetleg petrezselyem, zeller
vörös- és fokhagymára
olívaolajra
sóra, borsra
besamel mártásra (amihez 5 dkg vajat izzítunk a serpenyőben, nyakon csapjuk 3 púpos evőkanál liszttel, és felöntjük 6 dl tejjel fokozatosan, végig kevergetve, míg egy sűrűbb állagú mártást kapunk, a végén lehet fűszerezni sóval, fehér borssal és szerecsendióval),
reszelt sajtra.

Elsőként készítsük el a ragut, a vöröshagymát kevés olívaolajon dinszteljük meg, adjuk hozzá a darált húst és mikor kifehéredik, öntsük fel a paradicsomlével, az a jó, ha sok a lé. :) Lehet gazdagítani vörösborral is. Fűszerezzük sóval, borssal, fokhagymával és ízlés szerint olaszos fűszerekkel. Főzzük készre.

Aztán a fent leírtak szerint készüljön el a besamel mártás is.

Reszeljük le a sajtot, és rakjuk össze az egészet az alábbi módon:

Egy kivajazott cseréptálba öntsünk egy kevés ragut, erre jön egy sor tészta, rá kicsit több ragu, majd locsoljuk meg a besamel mártással, esetleg egy kevés sajt is mehet a rétegek közé, de ez akár el is maradhat. Újra tészta, majd így folytassuk a rétegezést, míg el nem fogynak a hozzávalók. A teteje ragu legyen és jó sok reszelt sajt.

Fontos! A lasagne tésztát nyersen rétegezzük, nem kell megfőzni előre.

Ha jól csináltuk a cseréptál szélein kifolyik a ragu. Ez fortyogni fog sütés közben így a tészta széle is megpuhul, egy kevés vizet még önthetünk alá, el fog párologni úgyis sütés közben.
Takarjuk le alufóliával, és süssük kb. 1 órát. (Az én sütőmnek kell ennyi, egy jó sütőnek elég 40 perc.)

Az első lett a tökéletes, "elillanó" fajta. Másodjára sikerült fényképet is készítenem, bár ő annyira nem fotogén.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése