2011. október 2., vasárnap

Savós Süti

"Lassan fellobog a tűz, mi bennem él
Nincs szó, mi leírhatná, úgy izzik rég
Bíztál, de becsaptak ismét
Hittél, de nagy úr lett a pénz

Itt az Idő, hogy velem kiálts!
Vedd észre már, nem álom a világ

Szép jövő, várod jöjjön el
Új remény, ébresszük fel ma még
Életünk gyorsan múlik el
De a jövőnkért áldozni kell, áldozni kell!

Lemondtál mindenről, hogy szinten légy
Hamis ígéretek közt, becsülettel még
Lassan, tétován, napról-napra élsz
A szád íze réges rég csupa keserűség

Itt az Idő, hogy velem kiálts!
Vedd észre már, kemény a világ
...
Szép jövő, tudod nincs oly'közel
De a türelmünk rózsát terem, ne félj
Néma csend az ember vár szüntelen
Van kiút, érezned kell
Legalábbis azt hiszem..."

Morpheus: Van kiút  

Már többször készítettem házi mascarponét, és a lecsöpögött savót a mélyhűtőben gyűjtögettem. Most jött el az ideje a felhasználásának. Tejfölös bablevest főztem, és mellé valami süti illett.

Wise Ladynél találtam egy kevert sütit, aminek a receptje volt az alap, de mivel nekem több savóm lett, mint 1,5 dl ezért változtattam az arányokon.

Hozzávalók: 
40 dkg finomliszt
1 sütőpor
2-2,5 dl tejföl savó
20 dkg cukor
2 tojás
citromlé
csipet só
10 dkg vaj  

A sütőt 200 fokra melegítem. A száraz hozzávalókat elkeverem egy tálban (liszt, sütőpor, só). A cukrot a tojással habosra keverem, majd hozzáteszem a felpuhított vajat, citromlevet, savót, a végén pedig a lisztes keveréket. Addig keverem, míg egynemű nem lesz. Nekem a vaj nem olvadt fel rendesen, és még kb. 4-5 percig elektromos habverővel kevertem. Nekem 23 cm-es tortaformám van, abba simítottam. Előmelegített sütőben kb. 1 órát sütöttem úgy, hogy negyed óra után eggyel lejjebb vettem a gázt, hogy ne égjen meg a teteje, de a belseje átsüljön alaposan. Porcukorral szórtam meg a tetejét, és házi bodza-lekvárral öntöttem nyakon. A tészta tömör, de belső szerkezete puha, és omlós, könnyű, sokkal jobb, mint egy piskóta.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése