2011. február 6., vasárnap

Zellerkrémleves szajmókával

"Mert életünk picinyke kis madár, de kegyetlenül sebes szárnya van"


Kedvesem szereti a zellert én pedig őt, így elhatároztam, hogy zellerkrémlevest főzök neki. 

A népi orvoslás úgy tartja, hogy a zeller rendszeres fogyasztása élénkíti, gyorsítja az életfunkciókat. Előmozdítja az anyagcserét, a savképzést, serkenti a vesét, a vizelet-kiválasztást és a cukoranyagcseréjét. Étvágygerjesztő, gyomor- és idegerősítő, sok a mésztartalma. Kitűnő ízesítő, szívbajoknál, hólyagbajoknál, vízkórnál valóságos gyógyszer. Fokozza a nemi hormon-képződést, elhárítja a hajhullás veszélyét, sőt az idősebb emberek életkedvét is növeli.


Hozzávalók:
1 kisebb zeller, 
1 kisebb burgonya, 
1 kisebb vöröshagyma
1 kis pohár tejföl, 
só, fehér bors


Aki szó szerint venné a recepteket, annak mondom: én jobban szeretem a fehér borsot, mint a feketét, így legtöbb esetben azt használom, nyugodtan lehet a fűszereket cserélni, módosítani, ízlés szerint. - A bor nem fűszer! :-)
Egy kevés tyúkzsíron üvegesre pirítom a darabokra vágott hagymát, beleöntöm a vékony csíkokra vágott zellert, és egy kicsit hagyom a gázon így. Majd felöntöm vízzel, beleteszem az előzőleg megpucolt és kockára vágott burgonyát (elhagyható) és sózom, borsozom. Hagyom megfőnni, majd összeturmixolom és hozzáadom a tejfölt is. Az egészet összerottyantom és kész is. 
Szajmókát a piacon vettem, ez egyfajta csípősebb paprikás szalámi, nagyon ízletes.


A zellernek csak a fele van a fotón :-)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése