2018. október 13., szombat

Kávés Nutellás sajttorta


Húúú, hát amikor van egy csepp időm, és kell egy kis passzív időtöltés, akkor nézegetem az olasz dolciagogo oldalt, amin csodás színek, pazar porcelánok, és olyan ételek szerepelnek, amik szinte megszólalnak a kamera előtt. :) Szerencsémre tavaly egy olasz kisfiú is járt a nagylányommal oviba, anyukája seperc alatt lefordította nekem a kiszemelt receptet. Ezúton is köszi!
Szaranya effektus volt. Sajnálatos módon éppen abban a hónapban kaptunk az élettől egy három hetes masszív kihívást, amikor nálunk a legkisebbnek és a legnagyobbnak is szülinapja van.
Fáradság a köbön, daráljuk a napokat, és megmondom őszintén, nem az a guru, aki felmegy a hegyre, bevonul egy barlangba tök egyedül és elmélkedik a türelemről, kitartásról, erős idegzetről, love and peace, neeeem. Adjon neki az élet egykét "huncut-kölyköt" :), és megtudja, mi az egy nap megmenteni 9 féle balesettől, elmondani 45 féleképpen a NEM-et, válaszolni 123 kérdésre, elviselni, amikor a tömött villamoson üvölteni kell teli torokból, mert a lánchídnál az oroszlán nem teszi a dolgát. A metróaluljárót Tihanynak nézni, és sikongatni aprókat, ámde éleseket. :) Lelkesíteni, védeni, kitartani, tenni, lenni, ölelni, puszilni, inteni, nevelni, szeretni, aggódni, sírni.
Hát így történt, hogy hiába az adott recept, kimaradt egy két dolog, vagy éppen nem akkor és nem úgy került bele, tehát lett egy teljesen más torta. Na és a hab a tortán, hogy hétvégén, amikor végre összeterelődött a család, elkészült az ünnepi fogás, elfújtuk a tortán a gyertyát, felvágtuk, és megettük. A kicsit elmentek aludni. Másnap reggel eszméltem fel, hogy ja, az ajándékot meg nem adtuk oda a gyereknek...mondom, szaranya effektus volt. Élet:anya  2:0.

Legalább a nagypapától csodaszép rózsacsokrot kapott a picilány. :)

Hozzávalók:
200 g csokis keksz (oreo, hogy jó sötét színe legyen)
100 g vaj
Töltelék:
500 g mascarpone
3 ek nutella
200 ml friss tejszín (na ez kimaradt a krémből, rákerült a tetejére cserébe)
80 g kristálycukor
2 csésze kávé (csak 1, mert gyerekek is eszik)
1 kk instant kávé (totál kifelejtve)
8 g zselatinlap (zselatinporral pótolva 3 kiskanál lapos, nem púpos)
Dekorációhoz:
az eredetin csokimáz volt és mogyoró
nálam olvasztott csokicsíkok, ferrero golyók és roletti

20 cm-es tortaformát kibéleltem alul sütőpapírral. Aprítóval összetörtem a kekszet, olvasztott vajjal nyakon öntöttem és amikor vizes homok állagú, belenyomkodtam a forma aljába.
Hidegre tettem amíg elkészül a krém.
A habtejszínt felvertem.
A mascarponét eldolgoztam a cukorral és a nutellával. Itt kellett volna hozzákeverni a felvert tejszínt.
Sebaj. Közben 30ml forró vízben feloldottam a zselatinport és ahogy hűlt, a lefőzött kávét belelöttyintettem. Amikor langyosra hűlt a krémhez kevertem és a kekszes alapra halmoztam, majd elegyengettem. Ekkor villant be, hogy a tejszín kimaradt. Nem baj, így lesznek szépek a színek. Étcsokis sötét a kekszes alap, világosbarna a krém, és fehér a tetején a hab. Mivel a tejszínhabot nem mertem bevonni csokival, így csak csíkokat csorgattam rá, majd a nagypapi által adott édességekkel díszítettem. Min. 6 óra hideg helyen, mielőtt nekiesik a család.


4 megjegyzés:

  1. Klassz vagy! Szerintem élet:anya 0-2 :)) szuper a torta is. és igen. egyetértek, a barlang baromi egyszerű. :)

    VálaszTörlés
  2. Köszi, a torta tènyleg szuper lett. Ugye, ugye, kispiskóta a barlang. :)

    VálaszTörlés
  3. Ha elfogadsz egy kis segítséget, a mascarponét és a tejszínt együtt verd fel. Nem fogod megbánni :-)

    VálaszTörlés
  4. Egyébként klassz lett, érzem az ízét a számban :-)

    VálaszTörlés