2017. december 25., hétfő

Raffaello krémlikőr

Immár hagyományszerűen készítek valamilyen finom alkoholos italt karácsonyra. Egyáltalán nem iszom alkoholt évközben, de ez a kis nyalánkság annyira jól tud esni ünnepekkor. :)


Hozzávalók:
12 db raffaello golyó
80 g cukor
300 ml tejszín
200 ml zsíros tej (én 250 ml-t tettem bele)
3-4 evőkanál kókuszreszelék
100 ml vodka

A receptet itt találtam. Amikor ráléptem a német oldalra, találtam toffifee likőrt is, az lesz a következő amit kipróbálok.

A raffaello golyókat széttördelem egy magas falú lábosban, hozzáadom az összes többi hozzávalót az alkoholon kívül. Felforralom, és 3-4 percet lassú tűzön főzöm. A tűzről levéve öntöm bele a vodkát, hagyom egy kicsit hűlni és sűrű szitán átszűröm. Üvegbe töltöm. Nem voltam eléggé elővigyázatos, így a fotózásra, már csak félig telt üveget találtam, de legalább ez jelzi, hogy finom lett.
A maradék szárazanyaghoz én tettem kakaóport és kekszmorzsát, és golyócskákat formáztam belőlük. Így semmi sem veszik kárba.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése