2017. október 4., szerda

Sajt, alma, dió - tortába álmodva


A receptet innét vadásztam. Persze nem teljesen követtem az utasításokat, így egy teljesen más torta jött ki a kezeim alól. :)

Hozzávalók: 
-egy doboz zabkeksz (215 g)
-50 g vaj
-2 evőkanál cukor
-1/2 teáskanál só
-1 teáskanál fahéj

30 dkg kristálycukor
75 g vaj
2 dl tejszín

1 marék dió
mogyoróolaj (elhagyható)

1 kg alma (5-6 db)
50 g vaj 
1 teáskanál fahéj

400 g mascarpone sajt
1 tojás
75 g cukor
1/2 citrom leve

tejszínhab


A kekszet késes darálóban összetörtem, az olvasztott vajjal, és a fűszerekkel (só, cukor, fahéj) alaposan összedolgoztam. Belenyomkodtam egy 24 cm átmérőjű tortaformába, úgy hogy a szélén lehetőleg perem alakuljon ki.

A cukorból karamellszószt készítünk. Megolvasztottam egy magas falú edényben a cukrot, (1 evőkanál vizet is tettem hozzá), és amikor barnulni kezd, levettem a tűzről és hozzákevertem a vajat, és a tejszínt. Sistereg, bugyog, közben és össze is állhat keménnyé, de még úgyis főzni kell pár percet, akkor kiolvad a nagyja.

A diót kicsit megpörköltem egy kevés mogyoróolajon.

A vajat megolvasztom és a vékonyra szeletelt almákat kissé megfőzőm benne. Egy kis fahéjjal bolondítom.

A sajtot a többi hozzávalóval gépi habverővel kikeverem.

A sütőt előmelegítem 170 fokra, és rétegezem közben a tortát:


Morzsa alap, erre öntöm a karamellszószt, nem kell az egész, én tettem félre díszíteni, de végül nem használtam fel. (Azért kell a tésztába a só, mert a karamell sütés közben átjárja, és túl tömény lenne só nélkül).
Dió, és alma jön. Majd a kikevert mascarpone sajt.
Fontos, hogy alacsony hőfokon 30-40 percig csak szikkasztom a tortát, hogy az ízek összeérjenek.
Tálalás előtt még min. 4 órát hűteni kell. Tejszínhabrózsákkal és dekorcukorkával díszítettem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése