2014. május 15., csütörtök

Tonhalas masni

"-Pont jókor jössz, mert ez a nap legjobb része.
-Melyik az a rész?
-Az, amikor te meg én mi leszünk."

Micimackó

Sokszor készítem így a tésztát, nem is értem miért nem tettem még fel ide.
Nagyon egyszerű, gyors és finom. Alapjában véve nem szeretem a paradicsomos hal konzervet, de ez így együtt megjárja. :) Ezt még húsvét környékén főztem, azért is ilyen a díszités.

Hozzávalók:
500 g tészta (a képen masni, de más fajtával is tökéletes)
2 doboz olajos tonhal konzerv
paradicsomlé
fokhagyma, vöröshagyma
opcionálisan olajbogyó
kevés olaj
só, fűszerek (oregánó, bazsalikom, fehér bors)
reszelt sajt

A tésztához a vizet feltettem a gázra, sóval és egy lötyintés olajjal. Amikor lobog a víz, beleöntöm a masnikat és kifőzöm.
Közben elkészítem a mártást. Kevés olajon megdinsztelek egy kisebb vöröshagymát, és 2-3 gerezd fokhagymát. Amikor üvegesre vált, felöntöm a paradicsomlével, és tetszés szerint fűszerezem. A konzerveket kibontom, és a felesleges olajat lecsepegtetem, majd csak magát a tonhal húst teszem a paradicsomléhez.
Jól összerottyantom, esetleg félbe vágott olajbogyókkal turbózom fel az ízeket. A masnikat elkeverem a paradicsomos hallal, tálalásnál reszelt sajttal szórom meg.

2 megjegyzés: